top of page

Interaktivního čtení
pro mateřské školy

Všechny programy jsou ideální pro jednu třídu (maximálně 30 dětí), aby děti dobře viděly a mohly se zapojit. 

Sedíme na zemi v kruhu ve volném prostoru. 

Program trvá maximálně 45 minut, potom už dětem upadá pozornost.

Jarní čtení

Vybírám úryvky z knih s jarní tématikou: Eric Carle: Tuze hladová housenka a básnická sbírka Vyrostla tu kytička od Markéty a Kateřiny Kotkových.

  • interaktivní program, kde se střídá čtení úryvků s dramatickými aktivitami, díky kterým děti textu lépe porozumí a umocní se v nich zážitek z četby

  • pracujeme s hudbou, zvukem a pohybem

Jak zvířata spí

Čtu z knihy Jak zvířata spí spisovatele Jiřího Dvořáka a ilustrátorky Marie Štumpfové.

 

  • interaktivní program, kde se střídá čtení úryvků s dramatickými aktivitami, díky kterým děti textu lépe porozumí a umocní se v nich zážitek z četby

  • pracujeme s hudbou a pohybem a především se zaktivněním a zklidněním​

     

Čtení pod hladinou

Vybírám z knih s tématem moře, vody, vodních tvorů.

  • interaktivní program, kde se střídá čtení úryvků s dramatickými aktivitami, díky kterým děti textu lépe porozumí a umocní se v nich zážitek z četby

  • pracujeme s měkkými loutkami, papírovými loutkami a stínohrou

Vánoční čtení

Po úvodním dovádění v zimním duchu čtu z knihy Jedné noci ve chlévě autora Guida Viscontiho.

  • hodí se jako program před Vánocemi, v adventu

  • interaktivní program, kde se střídá čtení úryvků s dramatickými aktivitami, díky kterým děti textu lépe porozumí a umocní se v nich zážitek z četby

  • pracujeme se symbolickými loutkami

Podzimní dušičkové vyprávění

Autorský storytelling (něco mezi divadlem a vyprávěním)
 

Vyprávění o duších, dušičkách a stromech. Listy tiše šumí a ladně se snášejí k zemi, vítr čechrá lidem vlasy a krade čepice. Babička říkávala, že je pošmourno, pravé dušičkové počasí. Hřbitovy se promění v nebe plné zářivých hvězd. I vy jdete zapálit svíčku. Možná za babičku.
A jestlipak víte, že nejen stromy mají kořeny?
 

  • vyprávění je interaktivní, děti do něj zasahují a spolutvoří příběh

  • vyprávění je protkané řadou dramatických aktivit, které umocní zážitek z příběhu

bottom of page